Je vind hier de meest gestelde vragen over de volgende onderwerpen; producten, verzenden, betalen, retourneren en klachten. Staat je vraag er niet bij, stuur dan een mail naar Theoriekeus ([email protected])

Vragen over bestellen, betalen en retourneren

Bestellen
  1. Betaal ik bij theoriekeus.nl verzendkosten?

    Theoriekeus.nl koopt de producten rechtstreeks in bij de uitgevers. De producten worden ook rechtstreeks vanuit de uitgevers aan jou opgestuurd. Je betaalt de verzendkosten die de uitgever berekend. Dat verschilt per uitgever tussen de 3,95 euro en 7,20 euro. 

    Bestel je bij één uitgever meer producten dan betaal je slechts eenmaal de verzendkosten.

  2. Is bestellen via Theoriekeus.nl veilig?

    Het bestellen via Theoriekeus.nl is volkomen veilig. Als consument kun je rekenen op een aantal zekerheden. Meer weten? Bezoek dan de website van Thuiswinkel waarborg.

  3. Welke gegevens hebben jullie nodig voor een bestelling?

    Om een bestelling volledig en naar behoren af te kunnen handelen vragen we van je de volgende gegevens:

    • Naam
    • Adresgegevens
    • Postcode en woonplaats
    • Telefoonnummer
    • E-mailadres
    • Eventueel kun je zelf nog een afwijkend afleveradres doorgeven

    Uiteraard wordt jouw privacy gewaarborgd!

  4. Hoe zie ik wat er in mijn winkelwagen ligt?

    Rechtsboven in het scherm vind je de winkelwagen. Wanneer je hier op klikt vind je het studiemateriaal dat je aan de winkelwagen hebt toegevoegd. Met het kruisje kun je eventuele producten uit de winkelwagen verwijderen

  5. Ik wil een bestelling annuleren, kan dat?

    Heb je onverhoopt een bestelling geplaatst die je wilt annuleren voordat je de betaling hebt gedaan, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected]. Vermeld in de mail duidelijk jouw gegevens, de datum van bestelling en het bestelde product.

    Heb je de betaling inmiddels al gedaan en is het product al naar je verzonden? Kijk dan even op de pagina van retourneren. 

  6. Er gaat iets fout tijdens de bestelling!

    Gaat er tijdens het bestellen iets mis? Twijfel dan niet maar neem contact op via de mail of app. Onze klantenservice helpt je graag verder. 

  7. Hoe kan ik een bestelling annuleren?

    Een bestelling kan alleen geannuleerd worden, als deze nog niet verwerkt is. Om zeker te weten dat de bestelling nog niet is verzonden, neem contact op via de mail of app.

    Heb je de bestelling al ontvangen? Kijk dan bij de voorwaarden voor het retourneren van een bestelling op de pagina retourneren.

Betalen

Alles wat je moet weten over het betalen van je producten. 

  1. Hoe kan ik betalen?

Je kunt veilig betalen via IDeal, Paypal, creditkaart en Sepa (overboeken). Wij maken gebruik van Mollie.

Let-op bij SEPA overboekingen, wordt de bestelling pas verwerkt zodra de betaling binnen is bij Mollie. 

2. Kan ik veilig betalen? 

Theoriekeus heeft er voor gekozen om gebruik te maken van Mollie. Hiermee kunnen verschillende betaalmiddelen gebruikt worden om af te rekenen. Betalingen komen bij ons via Mollie real-time binnen. Wij hebben daardoor direct inzicht in betalingen en bestellingen.  

Je kunt de gewenste betaalmethode makkelijk bij het afrekenen selecteren. Bij het terugbetalen kunnen wij gemakkelijk vanuit het Mollie dashboard het bedrag terug laten storten op de juiste rekening. 

Bezorgen / verzending

Snelle levering 

Studieproducten die je koopt bij Theoriekeus.nl worden rechtstreeks vanuit de uitgever opgestuurd naar jouw verzendadres. Bestel je op werkdagen (ma-vr) voor 16:00 uur dan plaatsen wij dezelfde dag nog de inkooporder bij de uitgever. Over het algemeen verzenden de uitgevers een dag later de producten via PostNL of DHL. Je kunt de bestelling volgen via track and trace op jouw mailadres. 

Producten die zaterdag of zondag worden besteld worden over het al gemeen op maandag verzonden. 

Het kan zijn dat het door jouw geselecteerde product niet op voorraad is, maar je kunt het wel bestellen. Doorgaans staat hier dan een verwachte leverdatum bij, zodat je zelf kunt inschatten of je wel of niet het materiaal bestelt. 

Aflevering op jouw gewenste adres 

Tijdens het bestelproces kun je kiezen waar je de theorieproducten geleverd wil hebben. Je kunt er voor kiezen om het product op je woon-/ factuuradres te laten leveren of op een ander adres. Als het product door de brievenbus past, wordt het direct bezorgt. Je ontvangt een kaartje in de bus van de bezorger als je niet aanwezig bent bij grotere pakketten. De bezorger zal de volgende dag het pakket opnieuw aanbieden en daarna nog twee keer in de avond. 
Je ontvangt per mail een Track & Trace code om je bestelling te volgen.

Online codes

Bepaalde online producten worden niet fysiek verzonden. Denk hierbij aan online codes die jou toegang geven tot online leeromgevingen en online oefenexamens. Nadat je betaling door ons is gecontroleerd wordt de online code verstuurd via e-mail naar het door jou ingevulde e-mailadres. In de meeste gevallen ontvang je de e-mail met online code op dezelfde dag als de bestelling. Er zijn ook online codes die via de post worden verstuurd. De wijze van levering wordt altijd vermeld op de productpagina zelf. 

Vragen over het bezorgen

  1. Wanneer ontvang ik het bestelde artikel? 

    Als je voor 16:00 uur een artikel bestelt en betaalt dan plaatsen wij de order direct bij de uitgever. Je hebt je bestelling doorgaans 1 á 2 dagen erna in huis. Als je op zaterdag of zondag bestelt dan zal je bestelling maandag of dinsdag geleverd worden.

  2. Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?

    Als jouw bestelling niet door de brievenbus past en je bent niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter. Het pakket zal de volgende dag opnieuw aangeboden worden en daarna nog twee maal in de avond. 

  3. Wie bezorgt de bestelde artikelen? 

    Over het algemeen maken de uitgevers gebruik van DHL en PostNL voor de levering van je bestelling, zowel brievenbus- als pakketleveringen. 

  4. Kan ik het artikel elders laten afleveren? 

    Jazeker. Wanneer je de bestelling ergens anders wilt laten afleveren, kun je dit tijdens het bestelproces aangeven. Het afleveradres hoeft dus niet het factuuradres te zijn. 

  5. Kan ik het artikel ook afhalen? 

    Nee Theoriekeus.nl heeft geen afhaalpunt voor bestellingen, omdat wij zelf geen voorraad aanhouden.  

  6. Ik heb een ander artikel ontvangen dan het bestelde artikel! 

    Uiteraard proberen wij geen fouten te maken bij de uitlevering. Toch kan het gebeuren dat je een artikel ontvangt dat je niet hebt besteld. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op en wij sturen je alsnog het juiste artikel op! 

  7. Ik heb geen inlogcode ontvangen 

    Na ontvangst en verwerking van de betaling ontvang je de inlogcode voor online studiemateriaal per e-mail. Geen e-mail ontvangen na 1 werkdag? Check of onze e-mail met de inlogcode in de spam terecht is gekomen. Ook geen bericht in de spam? Neem dan contact op.

Retourneren

RETOURNEREN BESTELLING

Theoriekeus vindt het belangrijk dat je tevreden bent over de gekozen producten. Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product ontvangt dat niet aan je verwachting voldoet.

1.Binnen welke termijn kan ik het product retourneren?

Een bestelling kun je altijd binnen 14 dagen retourneren. Let-op de voorwaarden voor retourneren (zie hieronder). Online codes verzonden per e-mail vallen niet onder dit herroepingsrecht. 

Extra service: Je kan ook eerst binnen 14 dagen melding maken dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten te retourneren. Zorg wel dat het product in originele staat is.

2. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, storten wij het aankoopbedrag terug. Dit is exclusief eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden. Met hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gekozen tijdens het aankoopproces wordt ook terugbetaald. De retourkosten betaal je wel zelf.

3. Waar is het herroepingsrecht vastgelegd?
Voordat je afrekent, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en verdere condities. Dit om misbruik van onze diensten en producten te voorkomen. Uiteraard houden we ons wel aan het wettelijke zichttermijn van 14 dagen.
Ik heb mijn bestelling en gegevens gecontroleerd en ik ga akkoord met de algemene voorwaarden. Ik plaats een bestelling met betaalverplichting en ik activeer digitale codes binnen de 14 dagen bedenktijd. Ik erken dat ik na activatie niet meer kan retourneren. Daarbij kunnen opgestuurde inlogcodes per e-mail nooit geretourneerd worden

4. Hoe verloopt het retourproces?

DHL retoursysteem

De kosten van retour sturen van producten via een DHL-punt bedragen vanaf € 3.95 voor Nederland.

Het werkt als volgt:

  1. Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van het product een e-mail naar [email protected].
    • Geef aan welk product je retourneert en vermeldt je bestelnummer
    • Zorg wel dat het product voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is, in originele staat is
    • Stuur binnen 14 dagen na melding van retourneren terug in (indien redelijkerwijs mogelijk) de originele verpakking

    Als we het product niet correct ontvangen wordt een schadevergoeding verrekend.

  2. Download het retourlabel voor Nederland en print het label uit.
  3. Plak dit label op de retourverpakking.
  4. Geef het pakket af op één van de servicepunten in Nederland

Retourneren via het postkantoor

Je kunt het product retourneren via het postkantoor. Je betaalt het geldende posttarief. Stuur het pakket op naar onderstaand adres.

Theoriekeus.nl
Schepenenlaan 26
8014JE Zwolle
Nederland

5. Waar moet ik op letten? (Bijzonderheden retourneren)

  • Cd-roms kunnen alleen geretourneerd worden als de verzegeling of het plastic omhulsel van het hoesje niet verbroken is.
  • Online producten die via internet gedownload of geactiveerd moeten worden, kunnen niet worden geretourneerd omdat de dienst direct, binnen de 14 dagen bedenktermijn, met uw toestemming wordt geleverd. U ziet daarbij in het bestelproces af van het herroepingsrecht.
  • Met hetzelfde betaalmiddel waarmee jij hebt betaald wordt ook terugbetaald.
  • U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • U kunt gebruik maken van dit formulier om de overeenkomst te herroepen en kunt dit ingevuld terugsturen naar [email protected] of door het bij de retour toe te voegen.

6. Wat moet ik doen als ik verkeerde producten ontvang?

In ons assortiment en logistiek proces streven we naar hoge kwaliteit. Het kan voorkomen dat je een verkeerd product ontvangt. In dat geval stuur je een e-mail naar [email protected] en vermeld je je ordernummer.

Wij zorgen dan voor een correcte afhandeling en nemen de retourkosten voor onze rekening. Je ontvangt in je mailbox een retourlabel. Je print het label uit en plakt dit op de retourverpakking. Tenslotte lever je het pakket af bij een service punt. Instructies ontvangt u via mail.

Klachten en garantie

Welke garantie heb ik?
Wanneer u bij Theoriekeus een product hebt gekocht, hebt u recht op de wettelijke garantie. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan wat u er redelijkerwijs van mag verwachten, bij normaal gebruik en bij de verwachte levensduur van het product. Wanneer u een kapot geleverd product ontvangt, verlenen wij ook garantie. Wilt u aanspraak maken op garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice en houdt uw factuurnummer bij de hand.

Ik heb een klacht!
Wij doen er alles aan om van u een tevreden klant te maken. Mocht u desondanks een klacht hebben, dan kunt u terecht bij onze klantenservice. Zij zijn te bereiken  e-mail of formulier op de contact pagina.

Formuleer uw klacht zo duidelijk mogelijk. U zult uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons ontvangen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Voor welke categorie slaag jij?